خپلک

سایت ورزشی تفریحی وخیلی باحال...

خپلک

سایت ورزشی تفریحی وخیلی باحال...

قسمتهایی از کتاب پدر پولدار پدر بی پول

آیا مدارس , بچه ها را برای ورود به دنیای واقعی آماده می کنند ؟ پدر و مادر من عادت داشتند این جملات را تکرار کنند : (سخت درس بخوان و نمرات خوب بگیر تا شغل خوبی با درآمد بالا نصیبت شود.) هدف آنها در زندگی , فراهم آوردن امکانات تحصیل دانشگاهی برای من و خواهر بزرگترم بود. از دید آنان , با این امکان , ما می توانستیم بزرگترین شانس موفقیت را در زندگی مان داشته باشیم.هنگامی که من . سرانجام در سال 1976 با غرور و تقریبا با بالاترین نمرات کلاسی از دانشگاه ایالتی فلوریدا فارغ التحصیل شدم , والدینم به اهداف خود رسیدند. این موفقیت تاج افتخاری در زندگی مشترکشان بود. برای رسیدن به (نقشه بزرگ نهایی) , من به استخدام یک شرکت حسابداری مطرح و معتبر در آمدم و به سوی داشتن یک شغل دایمی و بازنشستگی خوبش که در سنین نسبتا پایین نصیبم می شد , گام بر داشتم.
شوهرم مایک , نیز مسیر مشابهی را پیمود. ما هردو از خانواده های سخت کوش و متوسط اجتماع , اما با وجدان های بالا بودیم. مایکل هم با سرافرازی درسش را به پایان رسانده بود. او دوبار به دانشگاه رفته بود : بار اول , مدرک مهندسی و بار دوم از دانشگاه حقوق مدرک گرفته بود. وی بلافاصله در یک شرکت حقوقی معتبر و با نفوذ در واشنگتن دی. سی. کاری می یابد که کارش به ثبت رساندن و دفاع از حقوق انحصاری اختراعات بود , استخدام می شود و آینده اش روشن به نظر می رسید. مسیر کاری اش کاملا مشخص و بازنشستگی آن در سنین پایین , کاملا تضمین شده بود.
گرچه ما در مشاغلمان موفق بودیم ولی هیچکدام کارهایمان را آن طور که انتظار داشتیم , سریع بدست نیاورده بودیم. هر دوی ما بارها حرفه هایمان را عوض کرده بودیم-به دلایل قابل قبول بسیاری- اما هیچ قانونی وجود نداشت که برای این زمانهای از دست رفته حقوق بازنشستگی تعیین کند. وجوه بازنشستگی ما فقط از طریق حق بیمه شخصی که هر ماه به تامین اجتماعی می پرداختیم , تامین می شد.
من و مایک زندگی فوق العاده ای داشتیم که نتیجه اش سه فرزند بود. الان که دارم اینها را می نویسم , دو تن از آنها در کالج درس می خوانند و سومی به تازگی وارد دبیرستان شده است. ما برای اطمینان از اینکه فرزندانمان از بهترین امکانات تحصیلی برخوردار خواهند بود , هزینه زیادی صرف کردیم.
در سال 1996 یکروز , پسرم با سرماخوردگی و یاس از مدرسه به خانه آمد. او از درس خواندن , خسته و دل زده شده بود. با اعتراض پرسید :(چرا باید این همه از وقتم را برای خواندن دروسی تلف کنم که یک ذره هم در زندگی واقعی به دردم نخواهد خورد؟ )
من بدون کوچکترین تفکری بلافاصله پاسخ دادم :(چون اگر نمرات خوبی نگیری نمی توانی وارد دانشگاه شوی.)
او پاسخ داد : (من چه به دانشگاه بروم و چه نروم به هر صورت تصمیم دارم پولدار شوم)
من با صدایی آمیخته به اضطراب و نگرانی های مادرانه جواب دادم :
(اگر نتوانی مدرک دانشگاهی ات را بگیری , بی تردید شغل مناسبی هم بدست نخواهی آورد و اگر شغل مناسبی تداشته باشی چگونه می توانی پولدار شوی ؟)
پسرم خنده زورکی کرده از روی خستگی و ملامت به آهستگی سرش را تکان داد. او گفت :
(مادر , حالا نوبت من است که سخنرانی کنم. با زمان جلو برو ! به دور و برت نگاه کن. پولدارها که به خاطر تحصیل پولدار نشده اند. مایکل جردن و مدونا را ببین. حتی بیل گیتس هم از هاروارد اخراج شد ولی توانست مایکروسافت را تاسیس کند. و حالا ثروتمندترین مرد جهان است. در حالی که هنوز حتی چهل سال هم ندارد.
سکوتی طولانی میان ما حاکم شد. از قرار معلوم............ ......... ..
 
 
ام کتاب: پدر پولدار پدر بی پول
قیمت: 3000 تومان
ناشر: البرز
نویسنده: رابرت کیوساکی
مترجم: اشرف عدیلی
قطع: وزیری
صفحه: 315
 خواندن این کتاب به شما کمک میکند تا ...
افسانه باید درآمد داشته باشی تا ثروتمند شوی را بی اعتبار بدانید.
تا با ایمان به اینکه خانه شما دارایی شماست مبارزه کنید.
تا به قرزندتان در مورد پول آموزشهایی بدهید که برای موفقیتهای مالی آتی آنها موثر باشد.
تا به پدر و مادر خود نشان دهید که .....

روشهای خرید:

پرداخت پستی: شما برای خرید محصول فوق میتوانید با تکمیل فرم خرید پستی، ابتدا سفارش خود را درب منزل یا محل کار در هر جای ایران تحویل گرفته و سپس پول آن را به مامور پست بدهید.
 : درباره نویسنده

رابرت کیوساکی می گوید :(علت عمده ای که باعث می شود غالب مردم در تنگناهای مالی بسر ببرند این است که آنان سال های سال از عمر خود را در مدارس بسر می برند اما در خصوص پول هیچ چیز یاد نمی گیرند. نتیجه این است که مردم فقط یاد می گیرند برای پول کار کنند... اما هیچ گاه یاد نمی گیرند چه کنند تا پول برایشان کار کند.)
رابرت در هاوایی بدنیا آمد و در همان جا بزرگ شد. او چهارمین نسل یک خانواده دورگه ژاپنی آمریکایی بود. خانواده اش ترکیبی از مدرسان ممتاز و برجسته مملکت بود. پدرش رییس آموزش و پرورش ایالت هاوایی بود. او پس از اتمام دوره دبیرستان در نیویورک به ادامه تحصیل پرداخت و پس از به پایان رساندن دانشگاه . به نیروی تفنگداران دریایی آمریکا پیوست و به عنوان افسر و خلبان هلیکوپترهای سنگین و مسلح نظامی به ویتنام بازگشت. در بازگشت از ویتنام . زندگی مالی و تجاری رابرت آغاز شد. در سال 1977 او شرکتی را بنیان نهاد که نخستین کیف های پول مردانه ای که مخلوطی از نایلون و ولکرو بود . به بازار عرضه کرد. که این محصول بعدها به یک فرآورده مولتی میلیون دلاری تبدیل شد. او و محصولاتش در مجلات معتبر جهانی حضور داشته و دارند.
پس از دست کشیدن از کار تجارت . موسسه بین المللی آموزش با گروهی از همکاران خود تاسیس کرد که به آموزش تجارت و سرمایه گذاری در هفت کشور جهان مشغول است و دهها هزار نفر دانشجو دارد.
با بازنشسته شدن در سن 47 سالگی . رابرت به آنچه بیش از همه مورد علاقه اش بود . روی آورد... سرمایه گذاری. به دلیل نگرانی فراوانی که از خلا در حال رشد میان داراها و ندارها داشت . به خلق بازی (پول در گردش) - در ایران به نام روپولی مشهور است- پرداخت که به آموزش پول اختصاص داشت. آموزش شناخت پول و کار با آن . پیش از اینکه تنها توسط قشر پولدار جامعه فهمیده و مورد بهره برداری قرار گیرد.
گو اینکه حرفه رابرت . بر مستغلات و رشد دادن شرکت های کم سرمایه استوار بود , اما در موسسه آموزشی او , مهم ترین چیزی که تعلیم داده می شود , عشق و استقامت واقعی اش است. او این آموزش را با کمک گرفتن از مردان بزرگی چون اگ مندینو , زیگ زیگلار و آنتونی رابینز انجام می دهد. پیام رابرت کیوساکی آشکار است (مسئولیت امور مالی ات را خود بر عهده گیر , یا تا آخر عمر پذیرای دستور العمل ها و فرمایشات دیگران باش. به دست خودت است که ارباب پول باشی یا برده اش شوی )
رابرت , کلاس هایی دارد که از یک ساعت تا سه روز طول می کشد و به مردم درباره رموز ثروتمند شدن آموزش می دهد. گر چه سوژه های کلاس او شامل (سرمایه گذاری با بالاترین بهره و کمترین ریسک) و (چگونه به فرزندانمان آموزش دهیم پولدار شوند) و (تاسیس شرکتها و واگذاری آنها) می باشد ولی پیام تکان دهنده و استوارش , چیز دیگری است. آن پیام چنین است :
(نبوغ مالی را که در وجودتان خوابیده است , بیدار کنید. این نبوغ و استعداد , آماده سربرآوردن است. )
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد